kultamitalit_edited.jpg

Walter Ehrströmin säätiön myöntämät mitalit elintarvikehygieenisistä ansioista maitotiloille sekä muista elintarvikehygieenisistä ansioista

Walter Ehrströmin säätiö myönsi vuonna 2024 63 kultaista maidontuottajien mitalia kunnianosoituksena heidän työstään laadukkaan suomalaisen maidon eteen. Kultaisen Walter Ehrström -mitalin saadakseen tilan on tuotettava yhtäjaksoisesti parhaan laatuluokan maitoa kahdenkymmenenviiden vuoden ajan. Palkittavien joukossa oli kolme tilaa, jotka palkittiin viidenkymmenen vuoden yhtäjaksoisesta laatutyöstä. Juhlaa vietettiin Helsingin yliopiston päärakennuksen juhlasalissa. Maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah piti tilaisuudessa ylistävän juhlapuheen. Mitalit jakoivat säätiön puheenjohtaja Jaana Husu-Kallio yhdessä säätiön asiamiehen Virpi Piiraisen kanssa. Walter Ehrströmin säätiö on vuodesta 1958 lähtien myöntänyt lähes 3000 kultaista, 3500 hopeista ja reilut 9000 pronssista mitalia maidontuottajille. Muista elintarvikehygieenisistä ansiosta on palkittu vuosien mittaan alan tutkijoita ja vaikuttajia.

Mitalien jakoperusteet ja mitalihakemukset

Mitalit 2024